unclemaniam.blogspot.com

Friday 11 March 2016

"ZAMAN SEKARANG SENANG NAK MAMPUS PERBODOHKAN WANITA"

No comments :


Pertama, dari pemerhatian aku, perempuan zaman ini mudah nak mampus diperbodohkan oleh lelaki. Tak, aku sedih melihat kaum aku sendiri seperti ini. Bukan semua lelaki berperwatakkan sebenar dengan siapa mereka dalam chat korang.

Tak faham? Okay, begini. Dia chat kau "Aku setia dengan kau, tak pandang perempuan lain," well. Contoh ini balak kau tengah mengayat kau, lalu kau pun, "Awww! Okay, janji tau!" bagai.

Hey! Wake up girls! Lelaki babe, mereka ada nafsu. Walau macam mana dia jaga mata dia sekali pun, dia tetap akan pandang perempuan lain.

Yeah! Mungkin yang lebih lawa dari kau and apa yang lagi teruk, mungkin dia akan bayangkan macam-macam dengan perempuan yang dia pandang.

Yeah, aku dah cakap, dia lelaki.

Okay, itu yang pertama. Seperkara lagi, aku selalu tengok perempuan sekarang terlalu bagi perasaan 100% pada lelaki contohnya kau update pasal dia hari-hari tetapi dia tidak pernah nak heboh-heboh pasal kau.

Kau selalu upload gambar dia, letak caption takleh go sweet sangat katanya. Dia dalam hati mungkin,

"Alahai betina ini,"

Tetapi dia akan komen juga sebab tak nak kau perasan yang dia sudah fed up dengan kau. Jadi, dia pun comment, "Wah! Thanks sayang. Blaa..blaa..blaa.." dan kau pula terharu seorang diri.

Wake up girls! Sometimes, kau kena faham dan kena letak maruah diri kau tinggi sikit, atas sikit dan mahal sikit. Kita tidak boleh asyik nak fikir pasal dia sampaikan makan, mandi, tidur semua pasal dia. Tak boleh!

Dan jika lelaki itu memang sudah benar-benar bosan dengan kau, contohnya seperti ini. Satu hari, kau ada bergaduh sikit dengan dia mungkin sebab kau buat apa yang dia tidak suka seperti create account Instagram tanpa pengetahuan dia. Then kau block girls followers dia dan dia tidak suka dan marah dengan tindakan kau.

Tetapi kau tahan saja sebab kau sayangkan dia. Kemudian kau minta maaf melutut bagai dalam WhatsApp pada dia dan ayat kau bukan main lagi kalah skrip Titanic.

Dia pula dalam hati, "Kimak punya perempuan ni. Bilalah nak blah sial!". Tetapi dia balas WhatsApp kau, "Hmm yelah, I maafkan tetapi jangan buat lagi,".

Kemudian kau pun, "Ahh.. sayang juga dia pada aku,".

Kau fikir macam-macam yang dia itu sayang dan cinta sangat pada kau. Padahal dia sedang berwhatsapp dengan perempuan lain, stalk Instagram perempuan lain yang jauh lebih cantik dari kau.

Kau pula? Siang malam berangan nak kahwin dengan dia. Okay, kau sekarang kena bangun, tak boleh macam ni. Serius aku cakap. Kalau tak, ramai kaum kita akan teruk. Hati memang banyak yang kena main nanti.

Girls, lelaki zaman ini banyak yang dah berperangai seperti syaitan. So, jaga maruah korang dan jangan mudah beri cinta 100% pada mereka. Biar mereka pula akan merasa susah nak dekat dengan kita. SUMBER

No comments :

Post a Comment