unclemaniam.blogspot.com

Sunday 7 February 2016

SI PENGECUT ZAMIHAN BANYAK ALASAN, MINTA TUNDA DEBAT DENGAN DR. MAZA

No comments :


Adakah muzakarah antara Muftri Perlis, Datuk Dr Asri Zainul Abidin dengan Presiden Aswaja, Zamihan Mat Zin Rabu ini akan menjadi kenyataan apabila dikhabarkan Zamihan dilaporkan telah memberitahu pada tarikh yang ditetapkan itu beliau mempunyai tugasan lain.

Menurut Zamihan, pada hari berkenaan beliau telah ditugaskan lebih awal di Penjara Machang, Kelantan untuk memulihkan penjenayah tegar namun menurutnya beliau akan berbincang dengan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Shahidan Kasssim bagi menetapkan tarikh sesuai dalam minggu ketiga bulan Februari.

“Saya tidak pernah gentar untuk berdepan dengan sesiapa pun. Saya janji akan mengemukakan bukti-bukti autentik tentang esktremisme fahaman wahabi, Insya-ALLAH,” katanya kepada Sinar Harian.

Menurut Zamihan lagi, selain ada tugasan di Penjara Machang, tarikh debat berkenaan sebenarnya tidak mendapat persetujuan beliau terlebih dahulu.

“Shahidan tetapkan masa dan tarikh tanpa persetujuan saya, sebaliknya mereka terus viralkan di dalam media sosial.

"Sehingga sekarang saya masih belum menerima surat jemputan bagi program itu,” katanya.


Zamihan dalam pada itu mempersoalkan mengenai format wacana berkenaan sehingga kini tidak pernah dibincangkan.

“Bagaimana nak hasilkan resolusi yang boleh dipatuhi bersama dan diterima pakai?” soalnya.

Jelasnya lagi, tiada penglibatan pihak berkuasa keselamatan dan agama juga merupakan antara faktor program tersebut tidak boleh diteruskan.

“Ini membelakangi pihak berkuasa tempatan,” katanya. - SUMBER

No comments :

Post a Comment