unclemaniam.blogspot.com

Saturday 20 February 2016

PENGANTIN MELAYU SEKARANG SEMAKIN HILANG IDENTITI

No comments :


Hancur lah adat dan budaya kita yang selama ini dijaga, kalau orang kita suka mengagung-agungkan budaya barat.. Sampaikan hari kahwin pun nak jemput 'hero-hero' barat! Lihat je lah pasangan pengantin muda di atas pelamin yang sedang bersanding itu..

Pasangan pengantin itu bukan diapit dengan pengapit seperti biasa korang tengok.. Pasangan ini dikelilingi Spiderman, Batman, Hulk dan yang tak boleh blah itu pengantin lelaki pun sama ‘gila’ jugak..

Dah pakai baju pengantin segak-segak duduk bersanding dengan pengantin perempuan atas pelamin, kat dalam itu ada baju Superman pulak dah.. Haru betul! Pengantin perempuan itu pun macam malas je nak kegilaan si suami dan kawan-kawan si suami, sabar je lah menahan kegilaan si suami ye!

Hari perkahwinan sepatutnya berlangsung dengan kemeriahan, romantik, makan bersuap, bergambar berdua atau dengan saudara mara.. Bukannya diraihkan dengan ‘hero-hero’ filem orang barat!

Patutnya, pengantin perempuan itu biar je suami dia bersanding dengan ‘hero-hero’ itu atas pelamin, biar diorang puas tunjuk aksi-aksi bodoh macam itu..

No comments :

Post a Comment