unclemaniam.blogspot.com

Sunday 7 February 2016

KISAH BEKAS PILOT MAS KINI JADI PEMANDU TEKSI JADI VIRAL, SALUTE !

No comments :


UMUM mengetahui demi menyelamatkan syarikat penerbangan negara Malaysia Airlines, terdapat kakitangannya yang terpaksa digugurkan.

Meskipun mendapat saguhati dan program sokongan untuk membantu mereka yang terlibat mencari peluang rezeki lain, pastinya tak mudah mendapat peluang kerja dalam keadaan ekonomi dan usia mereka pada masa sekarang.

Bagaimanapun seorang bekas juruterbang MAS membuktikan rezeki halal ada di mana-mana bagi mereka yang tidak memilih.

Namun pekerjaan yang dipilihnya mengejutkan ramai orang dan kami pasti, bekas kabin krew pun belum tentu sanggup iaitu… pemandu teksi.

Kerendahan hati bekas juruterbang ini diketahui ramai selepas anaknya, Mohd Zulhelmie berkongsi kisahnya di Facebook menerusi status berbunyi:

“Lepas hampir setahun diberhentikan MAS, dua hari lepas Abah mulakan kerjaya baru sebagai pemandu teksi.

Kalau ada siapa-siapa yang duduk area Nilai/Sepang atau sewaktu dengannya memerlukan teksi yang pemandu dia layan macam dalam flight MAS, boleh booking siap-siap dekat booking agent Abah, 0122710040 (aku).

Kalau guna promo code “ELMI HANDSOME”, Abah kata harga dekat meter dikurangkan sikit ikut budi bicara Abah waktu itu.

P/S: Abah taknak bawak Uber. Jangan tanya kenapa.”


Status Facebook Mohd Zulhelmie tentang kisah abahnya yang memilih untuk jadi pemandu teksi selepas setahun menamatkan perkhidmatan sebagai pilot MAS.

Status berkenaan segera mendapat perhatian ramai dan dikongsikan ramai netizen hingga akhirnya menjadi viral, apatah lagi ia turut dikongsikan pengarah dan pelakon Afdlin Shauki yang mempunyai lebih 1.4 juta rakan Facebook.



Apa-apa pun, tak mudah menemui orang seperti abah Mohd Zulhelmie ini dan hikmahnya, kami pasti beliau tak menang tangan menangani tempahan teksi selepas ini. Yelah, pasti ramai nak rasa bagaimana agaknya seorang pilot mengendalikan teksi dan melakukan sedikit ‘interview’ bersamanya bukan? SUMBER

No comments :

Post a Comment