unclemaniam.blogspot.com

Saturday 20 February 2016

INFO: "CILAKA PUNYA BINATANG, AKU BELUM JAMAH LAGI KO DAH BISING !"

No comments :


Tiba-tiba ada kucing datang Minta makanan dengan kita ,Kenapa tak pada orang lain? mungkin sesiapa saja pernah mengalami situasi ini.

apahal pulak kucing nie,aku belum jamah lagi kah dah bising cilaka punya binatang,itulah mungkin percakapan yang keluar dari mulut bagi sesetengah orang,sebagian pula ada yang lebih kejam sampai menyepak dan menerajang.

Tahukah anda kenapa kucing datang meminta makanan kepada kita? kenapa tidak bukan orang lain

Pertama.

Allah sedang bagi tahu Makanan kita hak kita itu Bukan semuanya rezeki kita Sebahagiannya rezeki kucing itu,Sebab itu ia datang pada kita.

Kedua.

Allah sedang bagi tahu Apabila kita memberi makanan Kepada kucing itu Rezeki lain akan Allah ganti Yang lebih baik ,Sebab 1 kebaikan itu Allah balas 10 kebaikan @ pahala Allah Maha Mampu Bagi lebih dari itu.

Ketiga.

Allah sedang bagi tahu Apabila kita tak memberi makanan Kepada kucing itu Sebenarnya kita Sedang menolak rezeki baru Allah nak bagi kepada kita.

Rezeki itu luas Bukan hanya pada wang Tapi meliputi semua kehidupan Ingin ikhlas memberi Berilah pada haiwan Kerana haiwan tak pandai Ucap terima kasih kepada kita Ia hanya tahu minta dan makan.

No comments :

Post a Comment