unclemaniam.blogspot.com

Wednesday 9 March 2016

"TAK LOGIK TAPI KPN SAHKAN PENDEDAHAN ZAHID HAMIDI" - KOMEN LAWAK DARI NETIZEN

No comments :


Itulah reaksi dari netizen yang mendengar pendedahan percubaan untuk menculik Perdana Menteri yang didedahkan oleh Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi di Dewan Rakyat baru-baru ini.

Berdasarkan maklumat diri, Mohamad Asri A. Bakar, bekas anggota PDRM, memuat naik kenyataan responnya terhadap pendedahan itu tidak masuk akal.

"Kalau saya ada 200 orang terbaik, bersenjata pun saya takkan sebodoh itu nak pergi buat kerja itu. Ini kerana PM dikawal oleh berbelas anggota Unit Tindakan Khas (UTK) yang bersenjata pistol automatik hingga ke senjata mesin ringan seperti HKMp6 A2, Uzi dan sebagainya.




"Dia juga ada anggota yang berada pada kedudukan bunuh, yang bersedia menarik PM keluar dari sasaran. Malah kenderaan lain tidak dibenarkan merapati kenderaan PM semasa konvoi kerana esscort keselamatan yang sangat ketat oleh anggota polis terlatih," katanya.

Kenyataan Mohamad Asri itu kini masih viral meluas di media sosial.

Pendedahan Zahid Hamidi itu juga disahkan sendiri oleh Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar dan percubaan menculik itu berlaku pada Januari 2015 lalu.

Bagaimanapun, rancangan jahat militan Daesh itu telah berjaya dipatahkan dan anggota militan itu juga telah ditangkap. - SUMBER

No comments :

Post a Comment