unclemaniam.blogspot.com

Sunday 20 March 2016

"FILEM BUJANG LAPOK ADA 4 WAHAI CLEVER GIRL"

1 comment :



Siapa tonton program Clever Girl malam tadi? Sangkakan kejadian minggu lalu akan memberi pengajaran kepada mereka, namun masih tidak berubah bila mana netizen sekali lagi mengkritik 'kecerdikan' soalan yang diberikan kepada peserta program itu.

Soalan yang diberikan adalah berapa banyakkah filem P.Ramlee yang ada perkataan Bujang Lapok.

Jawapan yang diberikan oleh peserta Clever Girl adalah, tiga dan jawapan itu disahkan betul oleh hos program, Alif Satar.

Bagaimanapun, peminat tegar filem klasik Bujang Lapok tampil menafikan jawapan itu dengan memuat 4 koleksi filem BUjang Lapok seperti:

Bujang Lapok
Pendekar Bujang Lapok
Seniman Bujang Lapok
Ali Baba Bujang Lapok

"Soalan di Clever Girl Malaysia, berapa filem P.Ramlee yang ada perkataan Bujang Lapok. Jawapan yang diberikan adalah 3. Masalahnya jawapan itu salah. Sebenarnya ada 4. Ini buktinya. Saya ada koleksi filem P.Ramlee tau. Jawapannya 4, bukan 3," kata Iffah Halim.

Justeru, netizen sekali lagi mempersoalkan soalan yang diberikan itu benar-benar menguji minda atau sekadar menepati dakwaan bahawa Clever Girl hanya sekadar Game Show bagi memenuhi slot malam Ahad TV3?

Terdahulu di minggu pertama Clever Girl, netizen mempersoalkan tahap kecerdikan pesertanya yang dilihat tidak mengenali Mahatma Gandhi serta tidak mengetahui bilangan negara yang terdapat dalam kepulauan Borneo. - SUMBER

1 comment :

  1. Setahu aku ada empat. Entah mana datang tiga. Aku pn pelik benda ni datang dr mana. Aku gelak je tgk jawapan tu

    ReplyDelete