unclemaniam.blogspot.com

Thursday 3 March 2016

10 GAYA MEMEGANG STERENG KERETA & PERSONALITI DI SEBALIKNYA

No comments :



Selama ini kita memandu tanpa mengetahui, cara kita memegang stereng kereta itu rupa-rupanya mengambarkan personaliti kita. Admin biasa buat gaya kesempurnaan.



SANTAI

Anda mempunyai personaliti yang santai. Anda tidak mengambil hidup terlalu serius dan menghadapi situasai dengan pendekatan yang tenang dan bersahaja.

Ia sering kelihatan bahawa anda tidak mengambil kisah mengenai dunia. Walaupun pada masa yang sukar, anda suka menonjolkan suasana keyakinan dan sikap acuh tak acuh.

Setiap hari anda adalah umpama hari cuti. Rakan-rakan dan keluarga akan mencari anda hanya untuk berseronok sepanjang hari.



MINIMALIS

Anda seorang minimalis, suka kehidupan yang mudah. Namun anda tidak suka menyusahkan diri dan lebih suka mempunyai rakan-rakan yang berterus terang serta tulen.

Anda hanya berkawan dengan beberapa orang yang rapat dan tidak suka menambah kawan.

Apabila memilih pakaian, anda akan memilih warga hitam berbanding warna yang lain.

Meskipun anda menjalani kehidupan dengan cara yang mudah, namun ia tidak bermakna anda seorang yang membosankan. Orang lain mengagumi cara minimalis dan perdekatan hidup anda.



PENGEMBARA

Dengan gaya ini, anda adalah seorang pengembara yang suka mengambil risiko. Anda sukakan hidup terasing tetapi percaya dalam membuat sebahagian besar setiap masa. Anda suka aktiviti yang medebarkan seperti Bungee Jumping dan terjun udara.

Cinta? Anda tidak takut untuk meletakkan diri anda di luar sana. Tidak dapat tidak, rakan-rakan anda akan mempunyai rasa agak jinak berbanding anda. Tetapi mentaliti 'hidup sepenuhnya' membuatkan anda dikagumi oleh orang yang anda sayangi.



KESEMPURNAAN

Anda seorang yang amat mementingkan kesempurnaan. Sebagaimana yang telah diajar di sekolah memandu di mana kedudukan dua tangan anda pada kedudukan 10 dan 2, anda akan melakukannya dengan betul.

Anda sebenarnya seorang yang sangat teliti dan gemar membuat sesuatu perkara mengikut peraturan. Anda yakin melakukan sesuatu dengan betul adalah sesuatu yang sangat bernilai.

Personaliti kesempurnaan anda mungkin telah memberikan banyak kejayaan pada diri. Di tempat kerja, gaya berfesyen, kasih sayang dan persahabatan menjadi ikutan yang lin dan mereka juga bercinta-cinta untuk menjadi seperti anda.




PEMIMPIN

Anda adalah seorang pemimpin semula jadi. Anda mempunyai cukup pengetahuan untuk mengambil alih situasi dan cara yang jelas dan tegas. Orang lain akan mendapatkan panduan dan nasihat daripada anda kerana mereka percaya pada anda. Mereka mempercayai anda dan itu sebahagian besarnya kerana awak begitu yakin dengan kebolehan anda.

Di tempat kerja, anda seiring menerima pujian untuk kemahiran kepimpinan anda.

Dalam cina, anda perlu berusaha keras untuk mencari seseorang yang melangkapi Jenis A anda dan jika anda lakukan, pastinya menjadi satu penantian yang sangat berbaloi.



PENYOKONG

Anda disukai oleh orang ramai. Anda adalah seorang ktukang corak untuk rakan-rakan keluarga anda. Anda amat gembira jika orang lain mendapat kebaikkan dan anda tidak patut taku untuk menjadi vokal dan sokongan anda.

Anda juga adalah seorang pendengar yang hebat di mana ini membuatkan anda menjadi sararan utama rakan-rakan yang ingin menasihatinya

Anda berpuas hati dengan hanya melihat anak dan membiarkan orang lain mendahului. Anda leibh suka menghabiskan masa anda menikmati khidupan dengan pandangan yang mesra dan positif. -



PENGAMAN

Anda diibaratkan sebagai Switzerland oleh kawan-kawan dan keluarga anda. Anda tidak suka terjebak untuk berhujah dan konflik yang membuatkan anda berasa tidak selesa.

Jika anda pernah meninggikan suara, orang yang anda sayangi pasti amat terkejut dan faham bahawa anda sedang serius.

Anda tidak mempunyai toleransi yang tinggi dalam pertelingkahan antara orang lain. Jadi, anda akan sering menjadi pengaman dan kemahiran menyelesaikan masalah. Anda mampu mengatasinya dengan pantas dan berjaya.



GEMENTAR

Anda sering berasa was-was dan bimbang. Anda suka menyemak kerja yang sama berulang kali bagi memastikan segalanya selamat.

Anda akan menjauhkan diri dari aktiviti berisiko tinggi dan lebih suka menyorok untuk melakukan perkar yang menyeronokkan.

Rakan-rakan dan penjagaan keluarga sentiasa bersedia untuk menunggu anda keluar dari belenggu tersebut. Sedikit demi sedikit walaupun anda mungkin tidak meletakkan diri anda di luar sana, hanya orang yang mengenali anda tahu kehebatan anda.



PELAWAK | BADUT

Anda berfikir dengan cara yang berbeza daripada rakan-rakan dan keluarga anda kerjana stiasa membuat lawak dalam setiap keadaan. Anda seorang yang kelakar dan anda lebih suka untuk menjalani kehidupan dengan cara yang pelik dan bodoh. Minda kreatif anda menjadikan anda berjiwa seni.

Anda mampu berlawak secara spontan dan ia membuatkan anda disenangi ramai. Orang lain tidak mahu mencabar anda dalam pertempuran kecerdasan kerana mereka pasti akan kalah.



JENTOLAK

Jaga-jaga - 'Si Jentolak' akan tiba! Anda adalah orang yang amat sibuk, tiada masa untuk orang yang menghalang laluan rumah anda. Daripada membuat masa pada penyelesaian masalah, anda lebih suka untuk meredah segala rintasan.

Orang lain yang mengagumi kesungguhan anda, mereka boleh bergantung kepada anda untuk mendapatkan apa yang dihajatkan. Anda seorang yang berorientasikan maklumat dan tindakan, kedua-duanya akan membawa anda jatuh ke dalam kehidupan. - Facebook

No comments :

Post a Comment