unclemaniam.blogspot.com

Friday 26 February 2016

TAHUKAH ANDA AISKRIM SUMI BERBAHAYA ?

No comments :


Sekarang aiskrim sumi viral di media sosial terutamanya Facebook. Baca sampai habis ye, selepas itu kongsikanlah dengan kawan-kawan untuk kebaikan bersama.

Semenjak dua menjak ini, saya tengok ramai yang post di wall Facebook masing-masing buat aiskrim sumi (aiskrim Malaysia). Memang dah viral aiskrim ini. Satu Malaysia tergila-gilakan rasa aiskrim yang sedap dan unik ini. Tetapi bukan resepi aiskrim itu yang saya nak bebelkan di sini. Saya nak kongsikan keburukan aiskrim sumi itu.

Anda tahu tak berapa banyak keburukannya?

  1. Santan di kedai semua habis termasuk santan serbuk dan buah kelapa tua (untuk resepi yang guna santan)
  2. Plastik aiskrim di pasar raya habis licin dibeli termasuklah saya
  3. Susu pekat pun habis dibeli termasuklah saya
  4. Lembu nak keluar susu pun menangis sebab tak sempat nak rehat
  5. Sumi habis, budak-budak nak makan sumi pun yellek di kedai
  6. Aiskrim sudah dibuat, tak sempat nak mengeras dah kena bedal dengan anak-anak sebab terlalu sedap
  7. Diet saya pun kelaut gara-gara aiskrim sumi
  8. Kilang-kilang aiskrim terpaksa tutup kedai sebab orang dah tak beli produk mereka lagi kerana tidak dapat menandingi kesedapan aiskrim sumi ini.

Jadi betullah kan? Memang banyak keburukan aiskrim sumi ini. HAHAHAHAHA! Kita gurau-gurau ye, senyum sama-sama.

Mohon ampun dan maaf andai ada tersilap kata terkasar bahasa, kita insan biasa. - Dari Wina SUMBER

No comments :

Post a Comment